zondag 2 september 2012

Onderzetters

Een andere hobby van mij is naaien. Van de zomer heb ik weer 3 tassen gemaakt. Ik maak ze van oude spijkerbroeken.
Vrijdag heb ik de laatste hand gelegd aan de laatste van de 3 (foto's daarvan volgen later nog).
Daarna kon hij in de was, en de droger. Omdat ik die toch aan ging zetten heb ik meteen een paar onderzetters gemaakt. Het was iets wat ik al een tijdje wilde uitproberen.
Ze bestaan uit twee 4'kanten stukjes spijkerstof met daar tussen een stukje stippenstof. In het bovenste laagje heb ik een rondje geknipt. Daarna met een ruime rand op elkaar genaaid. De randjes heb ik daarna ingeknipt. Als je ze dan wast en in de droger doet krijg je de leuke rafel randjes.



Daarna heb ik ook nog een andere onderzetter gemaakt.
Deze maakte ik van de dikke randen die vaak aan de zijkant van een spijkerbroek zitten. Ik heb ze gewoon opgerolt met wat lijm ertussen. Deze bestaat uit twee lange stukken.
Eigenlijk wil ik hem nog wat groter maken zodat ik hem als pannen onderzetter kan gebruiken. 


Na het maken van de tassen hou ik vaak veel stukjes spijkerstof over. Deze heb ik allemaal als repen aan elkaar gezet. Het resulterende lapje heb ik vervolgens samen met een ander leuk stofje verwerkt tot een pennen/stiften etui.
Mijn dochter vond hem erg leuk en heeft hem meteen in gebruik genomen.
Je kunt hem oprollen of in 3-en vouwen en met een touwtje vastmaken.



1 opmerking:

  1. Je bent druk bezig geweest, leuk allemaal! Vooral die opgerolde onderzetter vind ik een super leuk idee! Maar ook de stiftenrol is leuk met al die verschillende stukjes jeans :-)

    BeantwoordenVerwijderen